Frank en Jeannette op Lanzarote

Weer thuis

We zijn weer thuis. Tijd om deze blog af te sluiten, maar niet vooraleer jullie ook op de laatste dag hebben kunnen meereizen.

Aangezien ons vliegtuig pas om tien voor zes plaatstelijke tijd zou vertrekken hadden we nog een hele dag om van Lanzarote te genieten. De hoteluitcheck moest vóór twaalf uur gebeuren, dus rustig wakker worden, nog een keertje uitgebreid ontbijten, koffers pakken en op weg naar Teguise. Ja het stadje waar we deze week al eerder geweest waren, maar nu om de markt te bezoeken. Zoals onze reisgids het beschrijft: 'de grootste markt van het eilend wordt op zondag gehouden in Teguise (9-14)'...

Het prachtige, rustige Teguise was verdwenen. Al bij het naderen van het dorp stonden mannen te zwaaien om ons naar verplichte parkeerplaatsen te verwijzen. En dan in een lange mensenstroom naar de markt. De Britse invasie had ook plannen gemaakt om de markt te bezoeken. Nuja markt, handtassenkraam naast souvenirkraam naast handtassenkraam naast souvenirkraam. We hebben een tijdje op een bankje zitten kijken naar het afdingen, waarbij de Britten dachten hun slag thuis gehaald te hebben en wij de kooplui daarna zagen lachen. Weg van deze waanzin, nog even op zoek naar het rustige Lanzarote.

In Arrecife was het rustig ( misschien iets te rustig). Koffietje aan het water en op naar het vliegveld.

De auto volgetankt en vlot afgeleverd en toen begon het wachten.

Het lange wachten want onze vlucht had anderhalf uur vertraging.

We waren vannacht om kwart voor twee thuis. Het was fijn op Lanzarote, het was fijn om thuis te komen.

Het was ook fijn dat je een beetje hebt meegereisd.

Tot een volgende keer!

Veel liefs

Jeannette

Jan

Kom lekker bij, na zo'n lekker weekje!

walter

Mooie verhalen.