Frank en Jeannette op Lanzarote

Jameos, vergezichten en een strandvakantie

We raken Manrique maar niet kwijt. Ook vandaag stond Cesar (na zoveel bezoeken tutoyeer ik hem) op het programma. Maar eerst het ochtendpoolen en lekker ontbijten.

En toen was het tijd voor de Jameos del Agua. De Jameos wat? Kleine uitleg: Manrique kocht deze grond van een boer en creëerde er zijn allereerste attractie op Lanzarote. Een gedeeltelijk ingestorte vulkaangrot werd omgetoverd tot een fantasiegrot. In het water van de donkere grot leven honderden op spinnen lijkende albinokreeftjes. Schitterend om te zien. Trappen en nog eens trappen, maar de omgeving maakte dit ongemak meer dan goed.

Geen vakantie zonder strandvakantie. Met de hotelhanddoeken in de auto op weg naar Playa de Famara. Maar niet voordat we eerst onderweg een paar maal gestopt zijn voor prachtige vergezichten. En natuurlijk een koffietje op een schaduwrijk plein in Haria.

Strand is zand en niet mijn ding. Gelukkig is Frank ook geen zonneklopper en hielden we de playa na een uurtje voor gezien. Nog even bootjes kijken in La Santa en terug naar onze Costa.

Wat is Spanje zonder tapas. We hebben vanavond ons eens lekker laten gaan bij een bodega aan het water. Zicht op zee, lekker eten, een harpist met een bandrecorder die onder een tv scherm live muziek ten gehore brengt... een waardige afsluiting van nog maar eens een mooie dag.

Veel liefs

Jeannette