Frank en Jeannette op Lanzarote

In de wolken met Manrique en langs de kustweg naar zijn cactustuin

Manrique, architect en kunstenaar, geboren en overleden op Lanzarote. Cesar voor zijn vrienden. De man die ervoor gezorgd heeft dat de meeste gebouwen op het eiland niet hoger zijn dan 4 verdiepingen..

Vandaag ging onze ontdekkingstocht naar zijn nalatenschap verder. Maar eerst even een ochtendduik in het zwembad en aanschuiven aan een zeer uitgebreid ontbijtbuffet.

Langs verlaten binnenwegen daarna op weg naar de noordkant van het eiland. Mirador del rio; een uitzichtpunt ontworpen door Manrique op 475 meter hoogte met uitzicht op het eiland Graciosa. We troffen het met het weer. Af en toe wolken op onze hoogte die een prachtig schouwspel boden op de diepten en vertes. Wederom een filmpje op instagram (sjekje) voor de liefhebber. Ik had er de hele dag kunnen genieten.

Verder langs de kustweg met aan de linkerkant de zee en rechts het Malpais de la Corona. Rotsen met korstmossen die door de regen eerder deze week prachtige frisse kleuren kregen.

Lunchen in een klein vissersdorpje. Spaans tot en met, sardines a la plancha. Helaas met kop, schubben en darminhoud. Nee geef me dan maar mijn visser van het Sint-Jansplein.

De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 32° toen we de cactustuin van Manrique bereikten. Prachtig en bloedheet.

Even rust in onze aircokamer, poedelen in de pool en heerlijk Indiaas eten met zicht op de baai.

En morgen wacht Manrique weer op ons.

Veel liefs

Jeannette