Frank en Jeannette op Lanzarote

Lavalandschappen , hobbelige wegen, strand en een kerk

Voor het ontbijt een zwembad helemaal voor mij alleen. Vulkanen en mooie luchten op een vroege ochtend. Meer moet dat niet zijn. Tenzij een lekker en uitgebreid ontbijt op een patio.

Ons smartje voor een week heeft het niet makkelijk met de heuvels en hellingen vandaag. We starten onze ontdekkingsreis bij El Golfo en het Charco de los Clicos. Een fluoriserend meertje op een zwart strand. Op naar het volgende mooie meertje bij de Playa de la Montana Bermeja. Rust, wind, zee meer heeft een mens niet nodig. Verder naar Los Herbideros. Gaten in de lavakorst waar de oceaan onder buldert.

Tijd voor een sanitaire stop. Helaas geen bosjes of boompjes op dit kale eiland. Ik mag op het toilet van een restaurant dat nog gesloten is ( even wat moeilijker gelopen met de stok en een beetje mijn oedeemarm laten zien doen wonderen, het mag al eens). Vervolgens een schitterend zicht op de zoutpannen. Een koffie en een kerk in Femes en op naar Playa Blanca voor wat boodschappen. Oeps na alle rust een overrompeling van Duitse en Britse toeristen.

Wegwezen en via een hobbelig weggetje het natuurpark de Los Ajaches in. Zwemmen tussen de vissen bij een rustig Playa de Papagayo.

Een late lunch in Femes en nu rust in ons fijne hotel,

En vanavond? Nog wat lokale specialiteiten proeven en voor Frank een streekwijn. Lanzarote is de moeite.

Veel liefs

Jeannette